BNP Paribas w oficjalnym komunikacie poinformował kto otrzyma zwrot prowizji od wcześniej spłaconego kredytu, a kto nie. Według BNP zwrot będzie się należał wyłącznie w 2 przypadkach.
Zwrot prowizji w BNP Paribas
Klient otrzyma zwrot prowizji jeżeli:
- – spłacił wcześniej kredyt po 11 września 2019 roku, czyli po głośnym wyroku TSUE w sprawie zwrotów prowizji od kredytów gotówkowych udzielonych na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim z dnia 12 maja 2011 r.
- – spłacił wcześniej kredyt przed 11 września 2019 roku, ale kredyt nie mógł być udzielony wcześniej niż 16 maja 2016 roku.
W ten sposób klienci zostali podzieleni na dwie kategorie. Tym którym zwrot prowizji się należy (na zasadach banku) i tych którym zwrot prowizji wg. banku się nie należy. Rzecznik finansowy jest jednak odrębnego zdania – o czym już wiele razy pisaliśmy – zwrot należy się każdemu kredytobiorcy który wziął kredyt na podstawie ustawy z dnia 18 grudnia 2011 r. i spłacił go przed terminem.
Przed 16 maja 2016r. zwrot prowizji się nie należy
Niestety, klienci którzy zaciągnęli kredyt pomiędzy 18 grudnia 2011r .a 16 maja 2016r. i spłacili go przed czasem żadnego zwrotu nie otrzymają. Skąd takie zróżnicowanie? BNP Paribas tłumaczy się komunikatem Rzecznika Finansowego i UOKiK z dnia 16 maja 2016 r. Obie instytucje stwierdziły w nim że klient powinien otrzymać zwrot prowizji i inne koszty związane z udzieleniem kredytu. To był również pierwszy taki komunikat, który rozpoczął ten temat i który doprowadził do zajęcia się nim przez TSUE.
W komunikacie na stronie banku możemy wyczytać:
„Uwzględniając fakt, że Konsumenci zawierający umowę kredytu po dniu 16.05.2016, tj. dacie opublikowania tego stanowiska, mogli mieć wątpliwości co do stosowanej powszechnie na rynku literalnej interpretacji art. 49 u.k.k., BNP Paribas Bank Polska S.A. zdecydował o respektowaniu żądania zwrotu części prowizji w przypadku kredytów udzielonych po tej dacie, a jednocześnie spłaconych przed opublikowaniem decyzji TSUE”
Problem ze zwrotem prowizji z banku
Nie tylko BNP Paribas kombinuje. Zgłaszają się do nas klienci którzy mają problemy z odzyskaniem pieniędzy z Santander, Millenium, z Banku Pocztowego czy Credit Agricole. Prowadziliśmy sprawy z każdym z tych banków. Odzyskujemy pieniądze dla klientów z banków które mówią że zwrot się nie należy. Jeśli bank odmawia – warto zgłosić się do nas, abyśmy mogli bezpłatnie zweryfikować umowę kredytową i określić po której stronie stoi prawo. Z doświadczenia wiemy, że najczęściej po stronie klienta 😊
Jeśli jesteś jedną z tych osób, którym wg. banku zwrot się nie należy – zgłoś się do nas. Pomożemy Ci odzyskać pieniądze.
Może Cię zainteresować:
SPŁACIŁEŚ WCZEŚNIEJ KREDYT? ŻĄDAJ ZWROTU KOSZTÓW!
KIEDY MOŻNA ŻĄDAĆ ZWROTU PROWIZJI?
ORZECZENIE TSUE: JEŚLI KREDYT ZOSTAŁ WCZEŚNIEJ SPŁACONY, MOŻESZ ODZYSKAĆ CZĘŚĆ WSZYSTKICH KOSZTÓW!
JAKIE JEST WYNAGRODZENIE KANCELARII PRAWNEJ W SPRAWACH O ZWROT PROWIZJI?